Yetkilendirme: uyuşturucu kullanımıyla etkili bir şekilde mücadele etme stratejisi

kosc

New member
Madde kötüye kullanımı tehdidiyle başa çıkmak için kapsamlı bir stratejiye duyulan ihtiyaç ne kadar abartılamaz. Teklifim, Delhi Polisi, Mizoram Polisi ve Narkotik Kontrol Bürosunda, daha sonra STK’m Navjyoti Hindistan Vakfı’nda ve Tihar hapishanesinde tedavim sırasında uyuşturucu kullanımı, merkezlerde tedavi sırasında uyuşturucu kullanımı konusunda kolluk kuvvetlerine liderlik etme deneyimime dayanmaktadır. IG olarak hapishaneler, ardından madde bağımlılığı ve aile içi şiddet üzerine doktora tezim.


Madde kötüye kullanımı tehdidiyle başa çıkmak için kapsamlı bir stratejiye duyulan ihtiyaç ne kadar abartılamaz. (HT dosyası)

İşte madde bağımlılığı sorunuyla başa çıkmak için kullanabileceğimiz temel bir strateji. Seçenekleri dört ana tema altında sunuyorum: arz azaltma, talep azaltma, tedavi ve rehabilitasyon ve değerlendirme.

1. Adım: İndirim teklif edin

Bu hareket, topluluk desteğiyle kanun yaptırımı alanına giriyor. Asıl amaç ilaç arzını kesmektir.

Bu adımı atmak için belediye meclisi ve köy muhtarları da dahil olmak üzere yerel siyasi temsilciler birincil paydaş haline getirilmelidir. Eyalet hükümeti, uyuşturucu kullanımına müsamaha gösterilmeyeceğine dair net bir mesaj göndererek, polisin etkililiğini ve uygulamada hesap verebilirliğini sağlamalıdır.

Her polis karakolunun, uyuşturucu sorunları da dahil olmak üzere suç önleme politikalarını gözden geçirmek için bölgenin kilit paydaşlarının ayda bir toplandığı Thana seviyesinde bir komitesi olmalıdır. Bu, uyuşturucuyla mücadelede yer alan tüm kolluk kuvvetlerinin uyuşturucu kaçakçılarını vuran ve tedarik hatlarını zayıflatan bilgi havuzu oluşturmasını sağlayacaktır.

2. Adım: Talebi azaltın

Ebeveynler ve öğretmenler arasında birincil koruma ve erken teşhis için sorumluluk duygusu güçlendirilmelidir.

Uyuşturucu bağımlısı hale gelen okul çocukları genellikle okulda geride kalıyor ve hatta eğitim kurumlarını bırakıyor. Nereden yardım alacaklarını bilmeleri gerekiyor.

Açıklandığı gibi, ülke ulusal bir yardım hattı kurabilir ve bunu herkesin arayabileceği veya yardım isteyebileceği polis dışı personele yaptırabilir. Çağrı, ambulansın bağımlıyı tedavi için hastaneye götürmesini sağlar ve ayrıca polise haber verir. Yapılan işlem ve şikayetçinin sağlanan hizmetin kalitesinden duyduğu memnuniyet hakkında da bir rapor talep edilecektir. Devlet yetkililerinin bu fikri daha da ileri götürmesi gerekiyor.

Olası yardım merkezleri hakkında bilgi içeren ülke çapında bir telefon numarasına acilen ihtiyaç vardır. Merkezlerin ek bir avantajı, ilaç satışına ilişkin bilgilerin mevcut olması olacaktır.

3. Adım: Tedavi ve rehabilitasyon

Standart prosedürleri ve en iyi uygulamaları oluşturmak için bu adımda çok fazla ödev yapılması gerekir. Merkezler kayıt altına alınmalı ve değerli merkezler uygun mali destek almalıdır. Şu anda, uygun bir rehabilitasyon merkezi işletmek için devlet desteği yetersizdir.

Bu tür tedavi merkezlerini yeterlilik geliştirme ile ilişkilendirmek de gereklidir. Tedavi edilenlere erken rehabilitasyon becerileri öğretilmelidir. Adım, nüksetmeyi önlemek için hem terapötik hem de ucuzdur. Siyasi liderlik, hükümetin veya topluluğun yeterli kaynakları tahsis etmesini sağlayabilir.

Kişisel kullanım da dahil olmak üzere uyuşturucuları kötüye kullanmak ceza gerektiren bir suçtur, ancak belirli koşullar altında, örneğin bağımlıların neredeyse tamamının şiddet içeren davranışlarda bulunması gibi. Bu kişiler gerekli barınma gerekçeleriyle tutuklanabilir ve cezaevinde tedavi görebilirler.

Hindistan’daki cezaevleri sigarasız hale getirilmeli ve uyuşturucu tedavisi merkezleri bulunmalıdır.

Bağımlılar, STK’larla işbirliği içinde, uyuşturucudan arınmış olmaları ve mahkeme kararıyla düzenli olarak tedavi merkezlerine başvurmaları koşuluyla serbest bırakılmalıdır. Kefalet ihlali durumunda, kolluk kuvvetleri parayı teröristlerin elinden uzak tutmak için kefalet senetlerini kaybetmek zorundadır.

Yasanın yolunda gitmesi için, insan kaçakçıları ve faillerine ilişkin bir veri tabanının tutulması gerekir. Bu, uyuşturucuya bağlı suçun ödeme yapmadığına dair açık bir işaret olacaktır.

Polis, Narkotik Kontrol Bürosu, Sınır Güvenlik Gücü, Gümrük ve diğer istihbarat teşkilatlarıyla birlikte çalışmalıdır. Devlet polis liderliği ve bürokrasisinin rolü çok önemlidir. Bölge yargıçları ve polis komiserleri gibi yerel yönetimler, taban eylemi için önemli odak noktalarıdır.

Suç önleme tedbiri olarak, bağımlıların izini sürüyor, tutuklanıyor ve tedavi için kurumlara gönderiyorduk. Uyuşturucu satarken yakalanmaları halinde tedavi için cezaevine gönderildiler. Delhi Polisi ilk kez talebi karşılamak için kendi tedavi merkezlerini açmak zorunda kaldı. Bu, polisin önleyici ve koruyucu rolüydü. Destek hizmetleri konusunda toplulukla yakın bir şekilde çalıştık.

Toplum desteği olmadan suçun önlenmesi sağlanamaz. Bu amaçla sınır grupları oluşturuldu ve Mizoram’daki yerel ofislerle düzenli olarak çalıştık. Uyuşturucu satışı veya kullanımı konusunda bizimle iletişime geçilebilmesi için ücretsiz telefon hatları da kurduk.

Yargı aynı zamanda uyuşturucu davalarının hızlandırılmasında ve suçlu bulunanlara ağır cezalar verilmesinde çok önemli bir rol oynuyor. Gecikmeli davalar, uyuşturucu davalarını “değerli” kılar çünkü bir mahkûmiyet kararına varılana kadar önemli zararlar çoktan verilmiş olur.

4. Adım: Çabaları Değerlendirin

Hukuk fakülteleri, üniversiteler ve yönetim kurumları, stajları, projeleri veya tezleri kapsamında bahsedilen hizmetlerin yıllık değerlendirmesini yapmak zorundadır.

Bu, tüm ajansların değişen zorluklara ayak uydurmasına yardımcı olacaktır. Kriminoloji, psikoloji, sosyoloji ve tıp gibi alanlarda ampirik araştırma kuraklığını sona erdirirken ceza adaleti sistemimizi dışa açmak için tüm paydaşların hesap verebilirliğini sağlamak önemlidir. El konulan ilacın müsadere anında kimyasal içeriğini analiz etmek için Raman spektrometresi gibi en son teknolojinin kullanılması çok önemlidir.

Madde bağımlılığı sorunu çok boyutludur. Ancak halkın temsilcileri öncülük etmelidir. Acımasız ve tarafsız bir polis gücü, ilgili ebeveynler ve katı öğretmenler, sorumlu toplum katılımı ve hızlı adalet, milyonlarca aileye ve haneye bu tehdide eşlik eden şiddetten kurtulmaları için el ele çalışmalıdır.

[email protected]

(Yazar, eski bir Puducherry Vali Yardımcısı ve NGO Navjyoti Hindistan Vakfı’nı yöneten eski bir IPS görevlisidir. İfade edilen görüşler kişiseldir )