Teksas'taki Meclis tarafından okul seçiminin mevzuatını takip ettiğim için, Pencap ve diğer Hint ülkeleri için değerli reformların ne kadar değerli olabileceğini düşünemiyorum. Hindistan'a geri döndüğümde, iç yardımım çocuklarını yerel yönetime göndermeyi reddetti. Bunun yerine, özel okullar için aylık maaşının neredeyse yarısına başladı. Hikayeniz alışılmadık değil. Neredeyse boş sınıflarda örgü, sohbet veya boşta kalan devlet okulu öğretmenlerinin imajı, birçok gerçeklik için stereotipik bir değil ve acilen reform yapılan bir sistemin belirtisi değildir.
Eğitim Yasası'na göre, Hindistan özel okullardaki dezavantajlı öğrenciler için en az% 25 rezervasyon önermektedir.
Yasal emsal de özkaynak tarafındadır. Eğitim Yasası'na göre, Hindistan özel okullardaki dezavantajlı öğrenciler için en az% 25 rezervasyon önermektedir. Bununla birlikte, uygulama, kotanın ancak yakındaki devlet okullarında koltuk bulunmadığı takdirde uygulandığı bir düzenleme ile kısıtlanmıştır. Bu madde haklı olarak, adaletin kamu sektörünün kapasitesine bağlı olamayacağı Pencap ve Haryana Yüksek Mahkemesi tarafından haklı olarak bozulmuştur. Karar, seçimin anayasal değerini doğrular ve evrensel, uygulanabilir bir okul kupon sistemi için davayı güçlendirir.
Radikal reformlar bir zorunluluk
Hindistan, özellikle Pencap gibi eyaletler, “Eğitimi nasıl yönetecek, okulları nasıl yönetecek ve sonuçları ölçmek. Çok uzun süre, bu sonuçların hesaba tabi daha akıllı modeller tarafından daha etkili bir şekilde elde edilip edilemeyeceğini sormadan Hükümetin Kuyusu ile ilişkilendirilip ilişkilendirilip verilmeyeceğini sormadan, her yıl büyümesi gereken siyasi, okul seçim modeli, okulun kullanılması gerektiği durumunda – siyasi isteğe bağlı olarak – siyasi irade, ne olursa olsun – siyasi irade,” Zamanı gelen bir fikir.
Hint devletlerinin çoğu, devlet eğitim yetkililerinin binlerce okulu izlediği ve muazzam öğretim bürokrasileri istihdam ettiği merkezi bir yukarıdan aşağıya sistem altında çalışmaya devam etmektedir. Örneğin, Pencap'ta yaklaşık 2,8 milyon öğrenciye hizmet veren 19.000'den fazla devlet okulu var. Pencap'ın 2025-26 için eğitim bütçesi £17.975 crore. Bu, öğrenci başına yaklaşık olarak bir kamu harcamasına karşılık gelir £Yılda 64.000. . £Sonuçlardan bağımsız olarak devlet sisteminden emilen 64.000, çocuğu takip eden bir kupon veya kupon haline gelmelidir. Neden ebeveynler bu miktarın bu miktarı hükümet, özel, STK hattı veya başka bir şekilde istedikleri bir okula yönlendirmesine izin veremiyor?
Böyle bir yer değiştirme, eğitime katılmak için devletin rolünü eğitim sağlayıcısından değiştirecektir. Ebeveynler, çocukları için en uygun olanı seçme yetkisine sahip olacaktır. Okullar kalite ve performans nedeniyle yazmak için yarışmaya zorlanacaktı. Özel bir okul hesaplanırsa £Devlet, kuponun maliyetlerini yılda 50.000'i karşılayabilir ve okul dengeyi ya da dengeyi emebilir. Kamu finansmanının kurumsal atalet değil, öğrencinin başarısını desteklemesine izin verin.
Rakipler bu özelleştirmeyi gizli olarak gösterebilir. Ancak amaç devlet okullarını azaltmak değil – adil rekabet etmektir. Güçlü bir devlet okulu hala fişe hak kazanır. Ama şimdi öğrencileri çekmek ve tutmak için gerçek sonuçlar vermek zorunda kalacaktı. Mevcut sistem dayanıklılığı ve bağları ödüllendiriyor. Seçilen bir model sonuçları ödüllendirecektir. Güçlü devlet okulları gelişir. Etkisiz – ister kamu ister özel – sizi ister.
ABD '' Okul Seçimi 'Modeli
Bunun için uluslararası bir emsal var. Arizona ve Florida gibi ABD eyaletleri kupon programları ve eğitim tasarrufu hesapları tanıttı. İsveç'in evrensel kupon sistemi, yüksek kaliteli özel okulları devlete ait denetleyici denetim yetkilileri altında dağıtan öğrenim ücretlerinin dağıtılmasına yol açmıştır. Hindistan'da, Gujarat ve Andhra Pradesh'teki pilot programlar, okul seçimi kuponları alan öğrencilerden ölçülebilir öğrenme kazanımları göstermiştir.
Mali dava eşit derecede ikna edicidir. Kamu hizmetleri ve devlet güç komitelerine ek olarak, eğitim Hindistan ülkelerindeki üç bürokratik işverenden biridir. Pencap'ta maaş ve emekli maaşları için eğitim bütçesinin% 52'sinden fazlası – öğrenme sonuçlarından bağımsız olarak her yıl artan bir yapısal maliyet. Çıktılar, verimsizlik derinleştikçe yeniden yapılanmadan finansmanı artırın. Buna karşılık, özel operatörlere ve fonlara devlet altyapısının doğrudan kiraladığı ve ebeveynlerden sorumlu yeni nesil eğitim şirketlerini teşvik ettiği bir kiralama artı kupon sistemi.
Devlet kiralama okulu binasını özel operatörlere hayal edin -Path -trusts, STK'lar veya sosyal olarak sorumlu şirketler -daha sonra okullara liderlik eder, çalışanları işe alır ve kayıt ve öğrenci performansı temelinde çocuk başına kuponlarla ödenir. Devlet kaynaklarından tasarruf etmek ve altyapıdan para kazanmak için hükümetin kupon tutarından düşülebileceği kiralama ödemeleri. Kira sözleşmesi gerekmezse, öğrenim ücretleri için tam kupon tutarı ödenecektir. Şeffaf denetimler ve performans izleme ile kamu parasını hesaplama ve koruma yükümlülüğü.
Siyasi irade anahtardır
Evet, reform politik bir irade gerektirecektir. Sendikalar direnebilir. Bürokratlar tehdit altında hissedebilir. Özkaynak endişeleri ortaya çıkacaktır. Ancak bu zorlukların hiçbiri aşılmaz değildir. Öğretmenler yeni sistemler altında tutulabilir veya erken bir aşamada emekli olabilirler. Dezavantajlı öğrenciler için asgari erişim oranları yasalarla reçete edilebilir. Teknoloji sonuçları izleyebilir ve üçüncü taraf denetimleri şeffaflığı sağlayabilir.
Hindistan'ın eğitim giderleri uzun zamandır GSYİH'nın% 2.8 ila% 3,1'i arasında – önerilen% 6'nın çok altında. Bu kronik alt yatırım, etkisiz teslimat ile birleştiğinde, okulları zayıflattı ve öğrenme sonuçlarını zayıf bir şekilde öğrendi. Pencap harcamayı göze alamaz £Öğrenci başına 64.000 ve temel matematiği okuyamayan veya yönetemeyen çocuklar üretmeye devam edin. Böyle önemli bir yatırım temel beceriler sunmuyorsa, sistem bozulur.
Paranın takip ettiği bir model – seçim, rekabet ve sonuçların iyileştirilmesini sağladığı bir model sadece cesur değil. Gereklidir. Kamu-özel ortaklıklarının tanıtılması ve devlet teslimatının modası geçmiş tekelini kapsamak, öğrenmeyi artırabilir, yenilikleri teşvik edebilir ve kamu yatırımlarının değerini sağlayabilir. Düşünceli tasarım, hesap verebilirlik ve koruma ile Hindistan, çocuklarına layık bir sistem oluşturabilir. Harekete geçme zamanı.
(Yazar emekli bir Hint Gelir Servisi Görevlisidir. Görüşler kişiseldir. [email protected])
Eğitim Yasası'na göre, Hindistan özel okullardaki dezavantajlı öğrenciler için en az% 25 rezervasyon önermektedir.
Yasal emsal de özkaynak tarafındadır. Eğitim Yasası'na göre, Hindistan özel okullardaki dezavantajlı öğrenciler için en az% 25 rezervasyon önermektedir. Bununla birlikte, uygulama, kotanın ancak yakındaki devlet okullarında koltuk bulunmadığı takdirde uygulandığı bir düzenleme ile kısıtlanmıştır. Bu madde haklı olarak, adaletin kamu sektörünün kapasitesine bağlı olamayacağı Pencap ve Haryana Yüksek Mahkemesi tarafından haklı olarak bozulmuştur. Karar, seçimin anayasal değerini doğrular ve evrensel, uygulanabilir bir okul kupon sistemi için davayı güçlendirir.
Radikal reformlar bir zorunluluk
Hindistan, özellikle Pencap gibi eyaletler, “Eğitimi nasıl yönetecek, okulları nasıl yönetecek ve sonuçları ölçmek. Çok uzun süre, bu sonuçların hesaba tabi daha akıllı modeller tarafından daha etkili bir şekilde elde edilip edilemeyeceğini sormadan Hükümetin Kuyusu ile ilişkilendirilip ilişkilendirilip verilmeyeceğini sormadan, her yıl büyümesi gereken siyasi, okul seçim modeli, okulun kullanılması gerektiği durumunda – siyasi isteğe bağlı olarak – siyasi irade, ne olursa olsun – siyasi irade,” Zamanı gelen bir fikir.
Hint devletlerinin çoğu, devlet eğitim yetkililerinin binlerce okulu izlediği ve muazzam öğretim bürokrasileri istihdam ettiği merkezi bir yukarıdan aşağıya sistem altında çalışmaya devam etmektedir. Örneğin, Pencap'ta yaklaşık 2,8 milyon öğrenciye hizmet veren 19.000'den fazla devlet okulu var. Pencap'ın 2025-26 için eğitim bütçesi £17.975 crore. Bu, öğrenci başına yaklaşık olarak bir kamu harcamasına karşılık gelir £Yılda 64.000. . £Sonuçlardan bağımsız olarak devlet sisteminden emilen 64.000, çocuğu takip eden bir kupon veya kupon haline gelmelidir. Neden ebeveynler bu miktarın bu miktarı hükümet, özel, STK hattı veya başka bir şekilde istedikleri bir okula yönlendirmesine izin veremiyor?
Böyle bir yer değiştirme, eğitime katılmak için devletin rolünü eğitim sağlayıcısından değiştirecektir. Ebeveynler, çocukları için en uygun olanı seçme yetkisine sahip olacaktır. Okullar kalite ve performans nedeniyle yazmak için yarışmaya zorlanacaktı. Özel bir okul hesaplanırsa £Devlet, kuponun maliyetlerini yılda 50.000'i karşılayabilir ve okul dengeyi ya da dengeyi emebilir. Kamu finansmanının kurumsal atalet değil, öğrencinin başarısını desteklemesine izin verin.
Rakipler bu özelleştirmeyi gizli olarak gösterebilir. Ancak amaç devlet okullarını azaltmak değil – adil rekabet etmektir. Güçlü bir devlet okulu hala fişe hak kazanır. Ama şimdi öğrencileri çekmek ve tutmak için gerçek sonuçlar vermek zorunda kalacaktı. Mevcut sistem dayanıklılığı ve bağları ödüllendiriyor. Seçilen bir model sonuçları ödüllendirecektir. Güçlü devlet okulları gelişir. Etkisiz – ister kamu ister özel – sizi ister.
ABD '' Okul Seçimi 'Modeli
Bunun için uluslararası bir emsal var. Arizona ve Florida gibi ABD eyaletleri kupon programları ve eğitim tasarrufu hesapları tanıttı. İsveç'in evrensel kupon sistemi, yüksek kaliteli özel okulları devlete ait denetleyici denetim yetkilileri altında dağıtan öğrenim ücretlerinin dağıtılmasına yol açmıştır. Hindistan'da, Gujarat ve Andhra Pradesh'teki pilot programlar, okul seçimi kuponları alan öğrencilerden ölçülebilir öğrenme kazanımları göstermiştir.
Mali dava eşit derecede ikna edicidir. Kamu hizmetleri ve devlet güç komitelerine ek olarak, eğitim Hindistan ülkelerindeki üç bürokratik işverenden biridir. Pencap'ta maaş ve emekli maaşları için eğitim bütçesinin% 52'sinden fazlası – öğrenme sonuçlarından bağımsız olarak her yıl artan bir yapısal maliyet. Çıktılar, verimsizlik derinleştikçe yeniden yapılanmadan finansmanı artırın. Buna karşılık, özel operatörlere ve fonlara devlet altyapısının doğrudan kiraladığı ve ebeveynlerden sorumlu yeni nesil eğitim şirketlerini teşvik ettiği bir kiralama artı kupon sistemi.
Devlet kiralama okulu binasını özel operatörlere hayal edin -Path -trusts, STK'lar veya sosyal olarak sorumlu şirketler -daha sonra okullara liderlik eder, çalışanları işe alır ve kayıt ve öğrenci performansı temelinde çocuk başına kuponlarla ödenir. Devlet kaynaklarından tasarruf etmek ve altyapıdan para kazanmak için hükümetin kupon tutarından düşülebileceği kiralama ödemeleri. Kira sözleşmesi gerekmezse, öğrenim ücretleri için tam kupon tutarı ödenecektir. Şeffaf denetimler ve performans izleme ile kamu parasını hesaplama ve koruma yükümlülüğü.
Siyasi irade anahtardır
Evet, reform politik bir irade gerektirecektir. Sendikalar direnebilir. Bürokratlar tehdit altında hissedebilir. Özkaynak endişeleri ortaya çıkacaktır. Ancak bu zorlukların hiçbiri aşılmaz değildir. Öğretmenler yeni sistemler altında tutulabilir veya erken bir aşamada emekli olabilirler. Dezavantajlı öğrenciler için asgari erişim oranları yasalarla reçete edilebilir. Teknoloji sonuçları izleyebilir ve üçüncü taraf denetimleri şeffaflığı sağlayabilir.
Hindistan'ın eğitim giderleri uzun zamandır GSYİH'nın% 2.8 ila% 3,1'i arasında – önerilen% 6'nın çok altında. Bu kronik alt yatırım, etkisiz teslimat ile birleştiğinde, okulları zayıflattı ve öğrenme sonuçlarını zayıf bir şekilde öğrendi. Pencap harcamayı göze alamaz £Öğrenci başına 64.000 ve temel matematiği okuyamayan veya yönetemeyen çocuklar üretmeye devam edin. Böyle önemli bir yatırım temel beceriler sunmuyorsa, sistem bozulur.
Paranın takip ettiği bir model – seçim, rekabet ve sonuçların iyileştirilmesini sağladığı bir model sadece cesur değil. Gereklidir. Kamu-özel ortaklıklarının tanıtılması ve devlet teslimatının modası geçmiş tekelini kapsamak, öğrenmeyi artırabilir, yenilikleri teşvik edebilir ve kamu yatırımlarının değerini sağlayabilir. Düşünceli tasarım, hesap verebilirlik ve koruma ile Hindistan, çocuklarına layık bir sistem oluşturabilir. Harekete geçme zamanı.
(Yazar emekli bir Hint Gelir Servisi Görevlisidir. Görüşler kişiseldir. [email protected])