Panchkula kadını kripto para dolandırıcılığında ₹49 lakh kaybetti

kosc

New member
Bir kasabalı kayıp ₹Kripto para birimi ticaretinden kar arayan çevrimiçi dolandırıcılara 49 lakh.


Ancak Deepti parayı alamadı. Edinilen bilgiye göre kaybetti ₹Çeşitli işlemlere yatırdığı 49,36,303. (Getty Images)

Mansa Devi Kompleksi Sektör 6 sakini olan ve Chandigarh’daki IT Park’ta özel bir şirkette çalışan şikayetçi Deepti (36), polise Facebook’ta kripto para birimi ticaretiyle ilgili bir reklamla karşılaştığını söyledi. Reklam aracılığıyla web sitesinde erişebildiği bir hesap oluşturdu.

1 Temmuz 2022’de web sitesindeki birinden, kripto para birimine 250 dolar yatırım yapmasını öneren bir telefon aldı. Kendisini Harsh olarak tanımlayan ve Laxa Şirketinden olduğunu iddia eden bir kişiyle Skype görüşmesi yapıldı. Ona kişisel danışmanı olduğunu ve ticarette ona yardımcı olacağını söyledi.

Daha sonra 26 Aralık 2022’de Harsh ona 40.000 $ (yaklaşık ₹33 Lakh) hesabından kazanç olarak kesildi ve banka bilgilerini paylaşması istendi.

Deepti ayrıntıları paylaştı ve sanık, ona paranın hesabına yatırıldığını bildirdi. Ancak üç gün geçmesine rağmen para hesabında görünmeyince davalıyı aradı ve sanığa havale için %30 komisyon ödemek zorunda kalacağını bildirdi.

Siber polise şikayette bulundu ancak kendisini Shilpa olarak tanımlayan bir kadından bir telefon aldı. Arayan kişi ona, tekrar ticarete başlaması halinde parasını alacağını söyledi.

Ancak Deepti parayı alamadı. Edinilen bilgiye göre kaybetti ₹Çeşitli işlemlere yatırdığı 49,36,303.

Hindistan Ceza Kanunu’nun 419, 420 (her ikisi de hile) ve 120B (suç komplosu) Bölümleri uyarınca bir dava, Siber Suç Polis Karakolu, Sektör 12, Panchkula’da kaydedildi.

Çift kaybeder ₹Sigorta şirketi çalışanı gibi davranan dolandırıcıya 51.000 dolar

Bu arada bir çift aldatıldı ₹Sigorta yerine 51.566. Amit Sharma şikayetinde, eşinin Care (eski adıyla Religare Insurance) sigorta şirketinden olduğunu iddia eden bir kişiden telefon aldığını söyledi.

Arayan Abhinav, çiftin sigorta kapsamı için Care’e geçmesini önerdi. Daha sonra 30 Ağustos’ta Sharma’ya bir ödeme bağlantısı ve bir teklif e-postası gönderdi. Sharma ödemeyi yaptı ve kendisine 24 saat içinde bir onay çağrısı ve ardından sigorta belgelerinin geleceği söylendi.

Birden fazla takibe rağmen herhangi bir onay alamayan Sharma, Care müşteri hizmetleriyle iletişime geçtikten sonra aldatıldığını anladı.

Dolandırıcılık vakası kaydedildi.