Birlik Konut ve Şehircilik Bakanlığı’nın Tricity metro projesine yeşil sinyal vermesinden iki hafta sonra, UT yönetimi Çarşamba günü Punjab ve Haryana dahil tüm paydaşları Alternatif Analiz Raporu’nun (AAR) ve Hindistan Hükümeti yönergelerine göre Metro Rail için Ayrıntılı Analiz Projesi Raporu (DPR).
Birlik Konut ve Şehircilik Bakanlığı’nın Tricity metro projesine yeşil sinyal vermesinden iki hafta sonra, UT yönetimi Çarşamba günü Punjab ve Haryana dahil tüm paydaşları Alternatif Analiz Raporu’nun (AAR) ve Hindistan Hükümeti yönergelerine göre Metro Rail için Ayrıntılı Analiz Projesi Raporu (DPR). (HT dosyası)
Tri-City için kapsamlı bir hareketlilik planının geliştirilmesinde ileriye giden yolu tartışmak üzere Çarşamba günü UT Danışmanı Dharam Pal başkanlığında bir toplantı düzenlendi. RITES Ltd ekibi Birlik Konut ve Şehir İşleri Dairesi (MoHUA) tarafından yayınlanan Metro Demiryolu Politikası kapsamında Toplu Hızlı Geçiş Sisteminin (MRTS) planlanmasına yönelik politikaları, yönergeleri ve prosedürleri sundu.
Alternatif Analiz Raporu (AAR), Metro, Metrolite veya MetroNeo dahil olmak üzere ana seyahat koridorlarında ulaşım talebini karşılamak için en iyi alternatif ulaşım modunu tanımlar. Aynı şekilde, Hindistan Hükümeti tarafından projenin onaylanması için Ayrıntılı Proje Raporu (DPR) hazırlanır ve önerilen MRTS modu için planlama, tasarım, maliyet tahminleri, finans, kurumsal düzenlemeler ve uygulama planını içerir.
On yıldan uzun bir süre sonra Tri-City’de bir Metro/Metrolite ağının önünü açmak için Punjab ve Haryana hükümetleri, UT yönetimiyle birlikte RITES Ltd.’yi oybirliğiyle onayladı. Kapsamlı Hareketlilik Planına (CMP) ilişkin nihai raporu küçük değişikliklerle birlikte bu yılın Nisan ayında sunmuştur. RITES sunumu, çalışmanın vizyonu ve hedefleri, mevcut ulaşım senaryosu, kısa vadeli (beş yıl), orta vadeli (on) ve uzun vadeli (20 yıl) planlar ve teklifler dahil olmak üzere KYP’nin tüm yönlerini kapsıyordu. şehir çapında entegre çok modlu ulaşım planı, kurumsal güçlendirme, kapsamlı maliyet tahminleri ve ileriye dönük yol.
RITES, MRTS’yi iki aşamada geliştirmeyi önermiştir. 2027 ile 2037 yılları arasında planlanan ilk aşama, Sarangpur’dan ISBT Panchkula’ya (18 km), Rock Garden’dan Sanayi Bölgesi ve Chandigarh Havaalanı üzerinden ISBT Zirakpur’a (35 km) ve Grain Market Chowk’tan Transport Chowk’a giden MRTS rotalarını içerecektir. , Sektör 26 (13 km). 2037’den sonra planlanan ikinci aşamada MRTS, ISBT Panchkula’yı Panchkula Uzantısına (4,5 km), Paroul’u (Yeni Chandigarh) Sarangpur’a (5,5 km), Havaalanı Chowk’u Manakpur Kallar’a (5 km) ve ISBT’yi Zirakpur Pinjore’u (20 kilometre).
Birlik Konut ve Şehircilik Bakanlığı’nın Tricity metro projesine yeşil sinyal vermesinden iki hafta sonra, UT yönetimi Çarşamba günü Punjab ve Haryana dahil tüm paydaşları Alternatif Analiz Raporu’nun (AAR) ve Hindistan Hükümeti yönergelerine göre Metro Rail için Ayrıntılı Analiz Projesi Raporu (DPR). (HT dosyası)
Tri-City için kapsamlı bir hareketlilik planının geliştirilmesinde ileriye giden yolu tartışmak üzere Çarşamba günü UT Danışmanı Dharam Pal başkanlığında bir toplantı düzenlendi. RITES Ltd ekibi Birlik Konut ve Şehir İşleri Dairesi (MoHUA) tarafından yayınlanan Metro Demiryolu Politikası kapsamında Toplu Hızlı Geçiş Sisteminin (MRTS) planlanmasına yönelik politikaları, yönergeleri ve prosedürleri sundu.
Alternatif Analiz Raporu (AAR), Metro, Metrolite veya MetroNeo dahil olmak üzere ana seyahat koridorlarında ulaşım talebini karşılamak için en iyi alternatif ulaşım modunu tanımlar. Aynı şekilde, Hindistan Hükümeti tarafından projenin onaylanması için Ayrıntılı Proje Raporu (DPR) hazırlanır ve önerilen MRTS modu için planlama, tasarım, maliyet tahminleri, finans, kurumsal düzenlemeler ve uygulama planını içerir.
On yıldan uzun bir süre sonra Tri-City’de bir Metro/Metrolite ağının önünü açmak için Punjab ve Haryana hükümetleri, UT yönetimiyle birlikte RITES Ltd.’yi oybirliğiyle onayladı. Kapsamlı Hareketlilik Planına (CMP) ilişkin nihai raporu küçük değişikliklerle birlikte bu yılın Nisan ayında sunmuştur. RITES sunumu, çalışmanın vizyonu ve hedefleri, mevcut ulaşım senaryosu, kısa vadeli (beş yıl), orta vadeli (on) ve uzun vadeli (20 yıl) planlar ve teklifler dahil olmak üzere KYP’nin tüm yönlerini kapsıyordu. şehir çapında entegre çok modlu ulaşım planı, kurumsal güçlendirme, kapsamlı maliyet tahminleri ve ileriye dönük yol.
RITES, MRTS’yi iki aşamada geliştirmeyi önermiştir. 2027 ile 2037 yılları arasında planlanan ilk aşama, Sarangpur’dan ISBT Panchkula’ya (18 km), Rock Garden’dan Sanayi Bölgesi ve Chandigarh Havaalanı üzerinden ISBT Zirakpur’a (35 km) ve Grain Market Chowk’tan Transport Chowk’a giden MRTS rotalarını içerecektir. , Sektör 26 (13 km). 2037’den sonra planlanan ikinci aşamada MRTS, ISBT Panchkula’yı Panchkula Uzantısına (4,5 km), Paroul’u (Yeni Chandigarh) Sarangpur’a (5,5 km), Havaalanı Chowk’u Manakpur Kallar’a (5 km) ve ISBT’yi Zirakpur Pinjore’u (20 kilometre).