Kredi, sahte CIBIL kaydı nedeniyle reddedildi, Ludhiana bankası 20.000₹ ceza verdi

kosc

New member
Bölge Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Komisyonu, Standard Chartered Bank'a ödeme yapması talimatını verdi ₹Banka personelinin yaptığı bir hata nedeniyle taşıt kredisi başvurusu reddedilen kent sakinine 20.000 TL tazminat ödenecek. Adam bir finans şirketinden daha yüksek faizle kredi almak zorunda kaldı.


Bölge tüketici komisyonu bankadan ödeme yapmasını istiyor ₹Bir Ludhiana sakinine 20.000. (Getty Images/iStockphoto)

Model Town Extension sakini olan 49 yaşındaki şikayetçi Deep Preet Singh, ₹Kendisine verilen zarar için 59.892 TL tutarında tazminat ₹1 lakh ve dava masrafları ₹25.000.

Ram Mandir ile ilgili en son güncellemeler için bizi takip etmeye devam edin! buraya tıklayın

26 Kasım 2021'de yapılan şikayette Singh, Standard Chartered Bank kredi kartı kullandığını söyledi. 2005 yılında bu miktar ₹6.991 numaralı dava ona karşı sürüyordu. Konuşmanın ardından parayı ödedi ₹4 Mart 2006'da bankaya nihai ödeme olarak 5.000.

Şikayetçi, 23 Kasım 2019'da bir araba satın aldığını ve Model Town Oriental Bank of Commerce'den kredi başvurusunda bulunduğunu ekledi. Bu arada, CIBIL raporunun ödenmemiş bakiyenin %30'dan fazla olduğunu göstermesi nedeniyle bankadan kredi reddi bildirimi aldı. ₹Standard Chartered Bank'ın raporuna göre 1 lakh ona karşı.

Aidatları ödedikten sonra 13 Aralık 2019'da bankaya e-posta gönderdi ve ödenmemiş tutarın tamamının iptal edildiğine dair bir yanıt aldı. Banka ayrıca CIBIL kayıtlarındaki bakiyenin yakın zamanda sıfır olarak güncelleneceğini belirtti. Şikayetçi, hatasını kabul ederek bunu reddetti.

Ayrıca Oriental Ticaret Bankası'nın kendisine bir teklifte bulunduğunu belirtti. ₹84 ay taksitle ödenecek ₹14 lakh tutarında araç kredisi ₹Yıllık %8,5 faiz oranıyla 22.172. Nihai tutar şu şekilde olacaktır: ₹18,62,448. Ancak banka, şikayetçiyi Tata Motors'tan yıllık %9,48 faiz oranıyla taşıt kredisi almaya zorlayarak krediye onay vermeyi reddetti. Zarar gördüğünü iddia etti ₹Standard Chartered Bank'ın hizmet eksikliği anlamına geldiğini söylediği eylemi ve davranışı nedeniyle 59.892.

Bildirimin ardından Standard Chartered Bank adına kimse gelmedi.

Tüketici Forumu, emrinde, şikayetçinin Standard Chartered Bank'a herhangi bir miktar ödemediğinin açık olduğunu ve bunun ardından bankanın, yalnızca şikayetçinin temsiline dayanarak CIBIL puanını düzelttiğini belirtti. Mahkeme, bankanın şikayetçiye tutarı ödemesinin ardından gerekli bilgileri Credit Information Bureau India Limited'e (CIBIL) göndermenin kendi görevi olduğunu gözlemlemiştir. Mahkeme, bankanın performansta eksiklik olduğunu tespit ederek, şikayetçinin tazminat hakkına sahip olduğuna karar verdi. Emirler tek taraflı olarak verildi.

Bankanın toplam masrafı ödemesine hükmedildi ₹.20.000, emrin alındığı tarihten itibaren 30 gün içinde şikayetçiye.