Konuk Yazısı: NEET'teki doğal kusurları ve eşitsizlikleri ele alın

kosc

New member
Ulusal Uygunluk ve Giriş Testi (NEET), tıp fakültelerine kabul için tek tip ve şeffaf bir süreç oluşturarak Hindistan genelinde tıbbi giriş sınavlarını basitleştirmek amacıyla ilk olarak 2013 yılında Ortaöğretim Merkezi Kurulu (CBSE) tarafından gerçekleştirildi. 2019 yılında NEET'i yürütme sorumluluğu, ulusal giriş sınavlarını yürütmek için özel olarak oluşturulmuş bir kurum olan Ulusal Test Ajansı'na (NTA) devredildi. NEET, amaçlanan faydalarına rağmen, piyasaya sürülmesinden bu yana önemli bir direnç ve tartışmalarla karşılaştı.


NEET, başlangıcından bu yana önemli bir muhalefet ve tartışmalarla karşı karşıya kaldı. (Dosya)

Tamil Nadu, Batı Bengal, Andhra Pradesh ve Telangana'nın da aralarında bulunduğu birçok eyalet başından beri NEET'e itirazlarını dile getirdi. Tek bir standart sınavın Hindistan'daki çeşitli eğitim sistemleri, diller ve müfredatlara adalet sağlayamayacağını savundular. Her eyaletin kendi eğitim sistemi vardır ve tek tip bir sınavın uygulamaya konması, kent-kır ayrımının daha da kötüleşmesi tehlikesini doğurmaktadır. Eleştirmenler, NEET'in eğitim kaynaklarına, İngilizce eğitimine ve uzmanlaşmış özel ders merkezlerine daha iyi erişime sahip şehirli öğrencileri tercih edeceğinden korkuyorlardı. Buna ek olarak eyaletler, NEET'in dezavantajlı nüfuslara fayda sağlamak için tasarlanan yerel rezervasyon politikalarını baltalayabileceğinden ve bu grupların tercihli kabullerini potansiyel olarak reddedebileceğinden korkuyorlardı.

Bu endişelere rağmen NEET, tıbbi kabul sürecine çeşitli iyileştirmeler getirdi. Kabul sürecini standartlaştırarak eyaletler arasındaki farklılıkları azalttı. NEET ayrıca çoklu giriş sınavlarına olan ihtiyacı ortadan kaldırarak öğrenciler ve aileleri üzerindeki mali yükü de azalttı.

Eşit olmayan başlangıç koşulları

Ancak NEET'in uygulanmasında eksiklikler de vardı. Asıl sorun, NEET müfredatı ile devlet okul kurulu müfredatı arasındaki tutarsızlıkta yatmaktadır. NEET öncelikle birçok devlet okulu yönetim kurulu müfredatından önemli ölçüde farklı olan CBSE müfredatını takip eder. Bu tutarsızlık, devlet okulu öğrencilerini NEET'e yeterince hazırlanmadıkları için dezavantajlı duruma sokuyor. NEET birden fazla dilde gerçekleştirilmiş olmasına rağmen, İngilizce ve Hintçe dışındaki diller için öğretim materyallerinin ve özel derslerin kalitesi ve bulunabilirliği sınırlıdır. Bu, kırsal bölgelerden gelen öğrenciler ve bölgesel dilleri öğrenenler için ek bir engel oluşturmaktadır ve iddia edilen eksikliklerin ana nedenlerinden biri olabilir.

Pahalı ders merkezlerine bağımlılık da arttı ve bu durum, ekonomik açıdan daha zayıf kesimlerden gelen ve bu tür dersleri almaya gücü yetmeyen öğrenciler için eşitsiz koşullara yol açtı. Öğrencilerin geleceğini belirleyen tek bir sınavın önemi, stres ve baskıya neden olmakta, bu da onların ruh sağlıklarını olumsuz etkilemektedir. Ayrıca kırsal ve uzak bölgelerdeki öğrenciler, genellikle evlerinden uzakta olan belirlenmiş sınav merkezlerine ulaşmakta zorluk çekiyorlardı. Bu durum lojistik ve mali yükü artırdı ve kırsal kesimdeki öğrencileri olumsuz etkiledi.

Kapsayıcı müfredat, birkaç

Bir yıl içindeki sınavlar yardımcı olabilir

Bu sorunlar çeşitli olası alternatifler ve iyileştirmelerle çözülebilir. İlk olarak, NEET müfredatının farklı eyaletlerin müfredatlarıyla uyumlu hale getirilmesi, tüm öğrenciler için eşit fırsatlar yaratacaktır. Yüksek kaliteli öğrenme materyalleri ve tüm bölgesel dillerde özel ders ile geliştirilmiş bölgesel dil desteği çok önemlidir. NEET'in yılda birkaç kez yapılması öğrenciler üzerindeki baskıyı azaltabilir ve onlara daha iyi performans göstermeleri için daha fazla fırsat sağlayabilir. Öğrencilere kapsamlı danışmanlık ve psikolojik destek verilmesi, sınavla ilgili stresle baş etmelerine yardımcı olacaktır. Kırsal ve uzak bölgelerdeki test merkezlerinin sayısının arttırılması, sınavın tüm öğrenciler için daha erişilebilir olmasını sağlayacaktır. Ekonomik açıdan daha zayıf kökenden gelen öğrencilere burs ve mali yardım sağlanması, onların gerekli ders ve öğrenim materyallerine erişmelerini sağlayacaktır.

Bu iyileştirmeler Hindistan'da daha adil ve daha etkili bir tıbbi giriş sınavı sistemine yol açabilecek olsa da ele alınması gereken daha temel ve sistematik sorunlar var. Bu sadece NEET için değil aynı zamanda Hindistan'daki tüm giriş sınavları için de geçerlidir. Plus Two sistemine geçiş, başta özel ders olmak üzere eğitim sektöründeki ticari faaliyetleri önemli ölçüde artırdı. Bu tür suiistimalleri önlemek için merkezi yasaların çıkarılmasına rağmen, belge sızıntılarıyla ilgili son tartışmalar, test ve değerlendirme sistemlerinin adilliğini ve eşitliğini gözden geçirme ihtiyacını vurguluyor.

Raporlara göre, çeşitli eyaletlerdeki mühendislik ve tıp giriş sınav müfredatları, 11. ve 12. sınıflarda öğretilen konuların yalnızca yarısını kapsıyor. Ayrıca öğretim, sınav ve değerlendirmeler için yeterli eğitime sahip personel eksikliği bulunmaktadır. Bazı teknik üniversitelerin her yıl milyonlarca cevap kağıdını kontrol etmesi gerekiyor ancak bu devasa görev için eğitimli öğretmen veya uzman bulunmuyor. Bu, yüzeysel incelemelere yol açar ve sahte kimlik bilgileri ve ücretli incelemeler gibi sahtekarlığı teşvik eder.

Ayrıca ulusal veya eyalet giriş sınavlarında iyi performans gösteremeyen birçok Hintli öğrencinin SAT, GRE ve GMAT gibi uluslararası sınavlarda başarılı olduğu biliniyor. Bu farklılığın nedeni, bu uluslararası sınavların öğrencileri öğrendikleri veya bilmeleri gereken düzeyde test etmesi ve değerlendirme yükünün mümkün olduğunca düşük tutulmasıdır.

İyileştirmeler, sistemik reformlar

Devam eden NEET sorunu gibi tartışmaları sona erdirmek için test ve değerlendirmede uzun vadeli reformlar gereklidir. Ek özel ders ihtiyacını ortadan kaldırmak için okul müfredatının giriş sınavlarıyla uyumlu hale getirilmesi büyük önem taşımaktadır. Özel ders merkezlerinin ve “kota fabrikalarının” etik olmayan şekilde yayılmasını engellemek için yasal önlemler de gereklidir. Çocuklar kendilerine öğretilen veya bilmeleri beklenen düzeyde test edilmelidir. Sınavlar okulda öğretilen bilgilere uygun olmalıdır.

NEET, öğrencilerin 12. sınıfa kadar olan bilgi ve becerilerini test etmek için tasarlanmıştır. Müfredat 11. ve 12. sınıflardaki Fizik, Kimya ve Biyoloji (Botanik ve Zooloji) konularını temel alır ve NCERT müfredatını takip eder. Ancak bu hedefleme, özellikle kırsal ve yarı kentsel bölgelerdeki okullarda ve eğitim dilinin İngilizce olmadığı okullarda her zaman doğru değildir. Burada öğretim standardının iyileştirilmesi gerekiyor ve öğrenme çıktıları düşük ve sürekli izlenmesi gerekiyor.

NEET, Hindistan'daki tıp fakültesine kabul sürecine birkaç olumlu değişiklik getirmek amacıyla tanıtılmış olsa da, doğasında olan eksiklikleri ve eşitsizlikleri ele almak zorunludur. NTA, sorun çıkaranların uzaklara yayılmış merkezi sistemleri manipüle etmesine yer vermeden, uygulama için merkezi olmayan yapılar geliştirmelidir. Bu iyileştirmeler ve sistematik reformlarla Hindistan, daha adil ve daha etkili bir tıbbi kabul süreci gerçekleştirebilir ve sonuçta tüm başvuru sahiplerine adil fırsatlar sunabilir.

[email protected]

(Yazar Pencaplı emekli bir IAS memurudur. İfade edilen görüşler doğası gereği kişiseldir.)