İki üst düzey IAS Pencap yetkilisinin açığa alınmasını içeren son tatsız olay, ne kadar üzücü olsa da, hükümet tarafından geniş kapsamlı kararların alındığı süreci inceleme fırsatı sunuyor. Meselenin merkezinde Pencap hükümetinin, seçimler öncesinde tüm Panchayati Raj Kurumlarını (PRI’lar) askıya alan bir hükümet kararnamesi yayınlama kararı yer alıyor. Bu karar özünde siyasi niteliktedir. Ancak, daha önce ilgili devlet kurumu tarafından iş kuralları uyarınca incelenmesi gereken önemli anayasal, hukuki ve idari hususları içermektedir. Ancak uygulamada bu kurallara uyulmasından ziyade ihlal edilmesi durumunda uyulması daha olasıdır. Kuralları aşmak için bir dizi hileye başvuruluyor ve bu da belirsiz, şeffaf olmayan ve hesap verilemez karar almayla sonuçlanıyor.
Önemli kararlar ileriye dönük duyurular, açıklamalar ve hatta bazen önemli tarafların ithamları temelinde alınır. Top yuvarlanmaya başladıktan sonra tüm çaba, bu kararı sahte yasallık kisvesi altında gizlemeye yöneliktir. (HT dosya fotoğrafı)
Her ne kadar bu yazar, söz konusu karara yol açan süreçten habersiz olsa da, medyada açıklanan detaylar, bilinen kalıbın yeniden inşası için yeterli ipuçları sağlıyor. Bu modelde, önemli kararlar önleyici duyurulara, açıklamalara ve hatta bazen önemli sitelerin ihbarlarına dayanarak alınır. Top yuvarlanmaya başladığında, tüm çaba böyle bir kararı sahte yasallık/akıllılıkla gizlemeye yöneliktir.
Şeffaf olmayan karar verme
Bunun için kullanılan hileler arasında bir komite oluşturmak, Başbakan veya Genel Sekreter başkanlığında toplantı yapmak, Başsavcı’dan olumlu görüş almak ve hepsinden önemlisi gerekli kararı damgalayarak ilgili tüm organların iptalini sağlamak yer alıyor. Bakanlar Kurulu’nun. Bu tür istişarelerin, söz konusu konuların detaylandırılmasında, seçeneklerin ve bunların paydaşlar üzerindeki etkisinin belirlenmesinde yararlı olduğu inkar edilemez. Ancak bu tür istişarelerin, idari departmanın incelemesini ve kuralların gerektirdiği durumlarda finans, hukuk ve insan kaynakları departmanlarının tavsiyelerini önleyen kararlar olarak sunulması halinde bir sorun ortaya çıkıyor. Bu durum şeffaf olmayan, keyfi ve hesap verilemez kararlara yol açmaktadır.
Medya raporlarından alınan ayrıntılar göz önüne alındığında, tüm PRI’ların bir kalem darbesiyle askıya alınması yönündeki tartışmalı karar, şeffaf olmayan bir karar alma durumudur. Başbakan’ın bir dürtüsüyle gelmiş gibi görünüyor, Kırsal Kalkınma Bakanı toplantısında sonuçlandırıldı ve Hukuk Departmanı tarafından incelenmeden iletildi. Hatta bu davada, çok iyi bilinen, Bakanlar Kurulu’na onaylatılması bahanesinden de vazgeçilmiş görünüyor. Doğrusunu söylemek gerekirse bu tür bir karar alma sadece mevcut yönetime atfedilebilecek bir yenilik değil. Birbirini takip eden hükümetler onu takip etti.
Yasal süreç, yasal süreçten önceliklidir
Bu ilk olmasa da, insan her zaman bunun son olacağını umar. Bunun gerçekleşmesi için çözüm şu şekilde olabilir:
* Paralel bir hükümet yönetmek yerine, olağanüstü yönetilen, temiz ve gösterişli bir ofis oluşturmak için Başbakanlık Ofisinin boyutunu ayarlayın.
* Karar vermenin iş departmanlarına dağıtılması ve devredilmesi, yasal süreçlerin sıkı bir şekilde takip edilmesi.
*Karşıt bir bakış açısı edinin.
·*Karar verdikten sonra sonuçlarına katlanmak zorundasınız.
*Karar vericileri sorumlu tutun.
Bu makalenin dikkate değer bir özelliği, yasal sürecin aksine, yasal sürece özel vurgu yapmasıdır. Yasal süreç telafi edilebilir olsa da, yasal sürecin etik bir boyutu vardır, yani herkes için adaletin sağlanması. Yasal süreç olmadan, kararlar yalnızca teknik açıdan kusurlu olmakla kalmaz, aynı zamanda açıkça hukuka aykırı ve etik açıdan verimsiz de olabilir. Böyle bir durumda bir veya iki memurun uzaklaştırılması doğaldır ve zor durumdan kolay bir çıkış yoludur. [email protected]
Yazar KR Lakhanpal, Pencap’ın eski baş sekreteridir. (HT dosya fotoğrafı)
Yazar, Pencap’ın eski baş sekreteridir. İfade edilen görüşler kişiseldir
Önemli kararlar ileriye dönük duyurular, açıklamalar ve hatta bazen önemli tarafların ithamları temelinde alınır. Top yuvarlanmaya başladıktan sonra tüm çaba, bu kararı sahte yasallık kisvesi altında gizlemeye yöneliktir. (HT dosya fotoğrafı)
Her ne kadar bu yazar, söz konusu karara yol açan süreçten habersiz olsa da, medyada açıklanan detaylar, bilinen kalıbın yeniden inşası için yeterli ipuçları sağlıyor. Bu modelde, önemli kararlar önleyici duyurulara, açıklamalara ve hatta bazen önemli sitelerin ihbarlarına dayanarak alınır. Top yuvarlanmaya başladığında, tüm çaba böyle bir kararı sahte yasallık/akıllılıkla gizlemeye yöneliktir.
Şeffaf olmayan karar verme
Bunun için kullanılan hileler arasında bir komite oluşturmak, Başbakan veya Genel Sekreter başkanlığında toplantı yapmak, Başsavcı’dan olumlu görüş almak ve hepsinden önemlisi gerekli kararı damgalayarak ilgili tüm organların iptalini sağlamak yer alıyor. Bakanlar Kurulu’nun. Bu tür istişarelerin, söz konusu konuların detaylandırılmasında, seçeneklerin ve bunların paydaşlar üzerindeki etkisinin belirlenmesinde yararlı olduğu inkar edilemez. Ancak bu tür istişarelerin, idari departmanın incelemesini ve kuralların gerektirdiği durumlarda finans, hukuk ve insan kaynakları departmanlarının tavsiyelerini önleyen kararlar olarak sunulması halinde bir sorun ortaya çıkıyor. Bu durum şeffaf olmayan, keyfi ve hesap verilemez kararlara yol açmaktadır.
Medya raporlarından alınan ayrıntılar göz önüne alındığında, tüm PRI’ların bir kalem darbesiyle askıya alınması yönündeki tartışmalı karar, şeffaf olmayan bir karar alma durumudur. Başbakan’ın bir dürtüsüyle gelmiş gibi görünüyor, Kırsal Kalkınma Bakanı toplantısında sonuçlandırıldı ve Hukuk Departmanı tarafından incelenmeden iletildi. Hatta bu davada, çok iyi bilinen, Bakanlar Kurulu’na onaylatılması bahanesinden de vazgeçilmiş görünüyor. Doğrusunu söylemek gerekirse bu tür bir karar alma sadece mevcut yönetime atfedilebilecek bir yenilik değil. Birbirini takip eden hükümetler onu takip etti.
Yasal süreç, yasal süreçten önceliklidir
Bu ilk olmasa da, insan her zaman bunun son olacağını umar. Bunun gerçekleşmesi için çözüm şu şekilde olabilir:
* Paralel bir hükümet yönetmek yerine, olağanüstü yönetilen, temiz ve gösterişli bir ofis oluşturmak için Başbakanlık Ofisinin boyutunu ayarlayın.
* Karar vermenin iş departmanlarına dağıtılması ve devredilmesi, yasal süreçlerin sıkı bir şekilde takip edilmesi.
*Karşıt bir bakış açısı edinin.
·*Karar verdikten sonra sonuçlarına katlanmak zorundasınız.
*Karar vericileri sorumlu tutun.
Bu makalenin dikkate değer bir özelliği, yasal sürecin aksine, yasal sürece özel vurgu yapmasıdır. Yasal süreç telafi edilebilir olsa da, yasal sürecin etik bir boyutu vardır, yani herkes için adaletin sağlanması. Yasal süreç olmadan, kararlar yalnızca teknik açıdan kusurlu olmakla kalmaz, aynı zamanda açıkça hukuka aykırı ve etik açıdan verimsiz de olabilir. Böyle bir durumda bir veya iki memurun uzaklaştırılması doğaldır ve zor durumdan kolay bir çıkış yoludur. [email protected]
Yazar KR Lakhanpal, Pencap’ın eski baş sekreteridir. (HT dosya fotoğrafı)
Yazar, Pencap’ın eski baş sekreteridir. İfade edilen görüşler kişiseldir