Seyahat ederken, kendimi zenginleştirici bir deneyim için yerel müzeleri keşfetme hedefini belirledim. İçeri girmeden önce heyecan ve merak hala zirve yapıyor.
Maharaya Ranjit Singh'in Amritsar'daki Ram Bagh'daki Yaz Sarayı Müzesi ihmal ediyor. (Filetoto)
Ağustos ayında Ağustos ayında, Alfred Nobel'in Norveç başkenti Oslo'ya adanmış olan Nobel Barış Merkezi'nden bir bilet aldığımda, Beam'den genç resepsiyonist şunları söyledi: “Bugün, 2023 barış ödülünün galibi olan kilitli bir İran Kadın Hakları Avukatı Mohammadi Narges'in çocuklarıyla da tanışabilirsiniz.
İki ay sonra, Kuzey İrlanda'nın başkenti Belfast'taki Titanik Müzesi'ne girme biletimi gösterdiğimde, yetkili beni turun farkında çekti. “Sadece üç dakika içinde 45 dakika sürecek ücretsiz turun bir parçası olabilirsiniz, ancak bunun zenginliğini takdir edeceksiniz. O zaman müzeyi kendiniz keşfedebilirsiniz.” Dedi.
Bu Mart, yaşlı amcam ve Chicago'dan teyzem Amritsar'da bizimle kaldığında, kardeşim ve ben onları da inşa edilen Ram Bagh'daki Maharaja Ranjit Singh'in Yaz Sarayı Müzesi'ne getirdik. Maharaya burada yaz aylarında yaşıyordu.
Bir ağacın altında oturan müze memuru, kapıyı açmak ve bizi bilet sayacına yönlendirmek için sıcak öğleden sonra varışımızı kavradı. Yüksek tavan nedeniyle oldukça havalı, ama aynı zamanda karanlıktı. Biz sadece biz ve ilk galeriye doğru gittiğimizde ışıkların açılmasını bekliyordu, ama karanlık bizi takip etti.
Teyzem şöyle dedi: “Görünüşe göre şu anda elektrik yok. Telefon brülörlerinizi açabilirsiniz.” “Ya jeneratör?” Kardeşim bir rehber istedi ve Pat cevap geldi: “Ben de yok.”
Çaresizliğimize güldük ve eserlerle metinleri okumak için telefonlarımızı kaldırdık. Zengin koleksiyonu Maharajas döneminden kaynaklanan silahlara kadar hayran kaldık, ancak otantik görünseler de bakan mankenler tozla sarılmıştı.
Birinci kattaki pencerelerden dışarı baktığımızda, aşırı büyümüş çim ve yabani otlar bizi her yöne karşıladı. Birçok tarihi yapı da ihmal durumundaydı. Aldığımız merdivenler, yaşlı çift için kafa karıştırıcı olan sağlam bir korkuluk yerine gevşek bir ip vardı. Bir yerini aldıktan sonra, ışık ve ses şovu ile ilgili yetkiliye yaklaştık ve cevabı bizi gülmeye geri getirdi: “Gücün ne zaman geri döndüğüne ve bunun için geniş bir izleyici olup olmadığına bağlı.”
Birkaç gün sonra, Amritsar Turizm Columne için Intlight dergilerinden birinden bir sipariş aldığımda, Ocak 2015'te Sikh Empire'ın kurucusuna adanmış yakındaki bir panoramadan yedi hançer çalındığını keşfettim. Durum bu.
Kısa süre önce Chicago'daki amcamdan bir telefon aldım ve müzeye, özellikle de karanlık selamlamayı ziyaret ettiğimizi hatırladığımızda doyurucu bir kahkaha attık. Hükümet gerçekten bu müze ve ziyaretçileriyle ilgileniyor mu? Küçük adımlar büyük bir fark yaratabilir. [email protected]
Yazar, Amritsar merkezli bir serbest çalışandır.
Maharaya Ranjit Singh'in Amritsar'daki Ram Bagh'daki Yaz Sarayı Müzesi ihmal ediyor. (Filetoto)
Ağustos ayında Ağustos ayında, Alfred Nobel'in Norveç başkenti Oslo'ya adanmış olan Nobel Barış Merkezi'nden bir bilet aldığımda, Beam'den genç resepsiyonist şunları söyledi: “Bugün, 2023 barış ödülünün galibi olan kilitli bir İran Kadın Hakları Avukatı Mohammadi Narges'in çocuklarıyla da tanışabilirsiniz.
İki ay sonra, Kuzey İrlanda'nın başkenti Belfast'taki Titanik Müzesi'ne girme biletimi gösterdiğimde, yetkili beni turun farkında çekti. “Sadece üç dakika içinde 45 dakika sürecek ücretsiz turun bir parçası olabilirsiniz, ancak bunun zenginliğini takdir edeceksiniz. O zaman müzeyi kendiniz keşfedebilirsiniz.” Dedi.
Bu Mart, yaşlı amcam ve Chicago'dan teyzem Amritsar'da bizimle kaldığında, kardeşim ve ben onları da inşa edilen Ram Bagh'daki Maharaja Ranjit Singh'in Yaz Sarayı Müzesi'ne getirdik. Maharaya burada yaz aylarında yaşıyordu.
Bir ağacın altında oturan müze memuru, kapıyı açmak ve bizi bilet sayacına yönlendirmek için sıcak öğleden sonra varışımızı kavradı. Yüksek tavan nedeniyle oldukça havalı, ama aynı zamanda karanlıktı. Biz sadece biz ve ilk galeriye doğru gittiğimizde ışıkların açılmasını bekliyordu, ama karanlık bizi takip etti.
Teyzem şöyle dedi: “Görünüşe göre şu anda elektrik yok. Telefon brülörlerinizi açabilirsiniz.” “Ya jeneratör?” Kardeşim bir rehber istedi ve Pat cevap geldi: “Ben de yok.”
Çaresizliğimize güldük ve eserlerle metinleri okumak için telefonlarımızı kaldırdık. Zengin koleksiyonu Maharajas döneminden kaynaklanan silahlara kadar hayran kaldık, ancak otantik görünseler de bakan mankenler tozla sarılmıştı.
Birinci kattaki pencerelerden dışarı baktığımızda, aşırı büyümüş çim ve yabani otlar bizi her yöne karşıladı. Birçok tarihi yapı da ihmal durumundaydı. Aldığımız merdivenler, yaşlı çift için kafa karıştırıcı olan sağlam bir korkuluk yerine gevşek bir ip vardı. Bir yerini aldıktan sonra, ışık ve ses şovu ile ilgili yetkiliye yaklaştık ve cevabı bizi gülmeye geri getirdi: “Gücün ne zaman geri döndüğüne ve bunun için geniş bir izleyici olup olmadığına bağlı.”
Birkaç gün sonra, Amritsar Turizm Columne için Intlight dergilerinden birinden bir sipariş aldığımda, Ocak 2015'te Sikh Empire'ın kurucusuna adanmış yakındaki bir panoramadan yedi hançer çalındığını keşfettim. Durum bu.
Kısa süre önce Chicago'daki amcamdan bir telefon aldım ve müzeye, özellikle de karanlık selamlamayı ziyaret ettiğimizi hatırladığımızda doyurucu bir kahkaha attık. Hükümet gerçekten bu müze ve ziyaretçileriyle ilgileniyor mu? Küçük adımlar büyük bir fark yaratabilir. [email protected]
Yazar, Amritsar merkezli bir serbest çalışandır.