Hem Haryana hem de Punjab, Tricity Metrosunun Ayrıntılı Proje Raporundan (DPR) paylarını yayınladıktan sonra, Rail India Teknik ve Ekonomik Hizmetler (RITES) ilk raporunu Salı günü UT yönetimine sunarak iddialı projeyi gerçeğe bir adım daha yaklaştırdı .
HT resmi
Başlangıç raporu, danışmanın eylem planının ve değerlendirmenin yürütülmesine ilişkin zaman çizelgesinin karşılıklı olarak anlaşılmasını sağlamanın bir yoludur.
UT Transport Direktörü Pradhuman Singh, “İlk raporu aldık ve şimdi RITES, Alternatif Analiz Raporuna (AAR) nasıl devam edeceklerine dair birkaç gün içinde bize ayrıntılı bir sunum yapacak. “AAR hazırlandıktan sonra , DPR’yi Takip Et.
Geçen ay Pencap kendi payına düşeni ödedi ₹1,37 crore, Haryana hükümeti de geçen hafta aynı payını açıkladı ₹60 lakh.
Metro projesinin ön toplam maliyeti yaklaşık ₹10.570 crore, bunun %20’si iki eyalet, %20’si Merkez ve geri kalan %60’ı kredi kurumu tarafından ödenecek.
Temmuz ayında Chandigarh hükümeti, merkezi hükümetin yönergeleri uyarınca Metro Raylı Sistemler için AAR ve DPR’nin hazırlanmasına tüm paydaşları (Haryana ve Pencap) dahil etmeye karar vermişti.
18 Temmuz’da toplanan 23 üyeli Birleşik Metro Ulaşım Otoritesi (UMTA), Tricity Metro projesini onaylamış ve projenin kapsamının ilk etapta 66 kilometreden 77 kilometreye çıkarılmasına karar vermişti. İlk aşama şimdi New Chandigarh’daki (Mohali) Parol’da başlayacak ve Sektör 20’deki Panchkula Uzantısında sona erecek.
2027 ile 2037 yılları arasında geliştirilecek olan ilk aşamada Metro üç güzergahta önerilmiştir: Parol, Sarangpur, Panchkula’dan Panchkula’ya ISBT uzantısı (29 km); Rock Garden’dan Sanayi Bölgesi ve Chandigarh Havaalanı üzerinden ISBT Zirakpur’a (35 km); ve Tahıl Pazarı Chowk, Sektör 39’dan Transport Chowk, Sektör 26’ya (13 km).
2037 yılından sonra geliştirilecek olan ikinci etapta ise Chowk Havalimanı’ndan Manakpur Kallar’a (5 km), ISBT Zirakpur’dan Pinjore’ye (20 km) metro önerildi. Raylar çoğunlukla yer üstünden geçecek.
RITES’in proje için AAR ve DPR’yi tahmini maliyetle hazırlamasına karar verildi. ₹6,54 crore. Her iki rapor da Mart 2024’e kadar hazır olacak.
HT resmi
Başlangıç raporu, danışmanın eylem planının ve değerlendirmenin yürütülmesine ilişkin zaman çizelgesinin karşılıklı olarak anlaşılmasını sağlamanın bir yoludur.
UT Transport Direktörü Pradhuman Singh, “İlk raporu aldık ve şimdi RITES, Alternatif Analiz Raporuna (AAR) nasıl devam edeceklerine dair birkaç gün içinde bize ayrıntılı bir sunum yapacak. “AAR hazırlandıktan sonra , DPR’yi Takip Et.
Geçen ay Pencap kendi payına düşeni ödedi ₹1,37 crore, Haryana hükümeti de geçen hafta aynı payını açıkladı ₹60 lakh.
Metro projesinin ön toplam maliyeti yaklaşık ₹10.570 crore, bunun %20’si iki eyalet, %20’si Merkez ve geri kalan %60’ı kredi kurumu tarafından ödenecek.
Temmuz ayında Chandigarh hükümeti, merkezi hükümetin yönergeleri uyarınca Metro Raylı Sistemler için AAR ve DPR’nin hazırlanmasına tüm paydaşları (Haryana ve Pencap) dahil etmeye karar vermişti.
18 Temmuz’da toplanan 23 üyeli Birleşik Metro Ulaşım Otoritesi (UMTA), Tricity Metro projesini onaylamış ve projenin kapsamının ilk etapta 66 kilometreden 77 kilometreye çıkarılmasına karar vermişti. İlk aşama şimdi New Chandigarh’daki (Mohali) Parol’da başlayacak ve Sektör 20’deki Panchkula Uzantısında sona erecek.
2027 ile 2037 yılları arasında geliştirilecek olan ilk aşamada Metro üç güzergahta önerilmiştir: Parol, Sarangpur, Panchkula’dan Panchkula’ya ISBT uzantısı (29 km); Rock Garden’dan Sanayi Bölgesi ve Chandigarh Havaalanı üzerinden ISBT Zirakpur’a (35 km); ve Tahıl Pazarı Chowk, Sektör 39’dan Transport Chowk, Sektör 26’ya (13 km).
2037 yılından sonra geliştirilecek olan ikinci etapta ise Chowk Havalimanı’ndan Manakpur Kallar’a (5 km), ISBT Zirakpur’dan Pinjore’ye (20 km) metro önerildi. Raylar çoğunlukla yer üstünden geçecek.
RITES’in proje için AAR ve DPR’yi tahmini maliyetle hazırlamasına karar verildi. ₹6,54 crore. Her iki rapor da Mart 2024’e kadar hazır olacak.