1.583 kontenjan olmasına rağmen şehrin devlet okullarındaki 11. Sınıfa kabul için üçüncü danışmanlık oturumuna 587 kadar öğrenci başvurdu.
Toplam koltuk sayısının 11.794’ü (%85) Chandigarh’daki bir devlet okulunda 10. Sınıfı tamamlayan öğrencilere ayrılmışken, 2.081’i (%15) genel havuz için mevcuttu. (Getty Images/iStockphoto)
Bu, 996 kontenjanın hala mevcut olduğu ve şehirdeki okullarda 2023-24 okul dersleri başlamış olduğundan muhtemelen boş kalacağı anlamına geliyor. İlk istişareden önce toplam 13.875 koltuk kapılmaya hazırdı.
Toplam koltuk sayısının 11.794’ü (%85) Chandigarh’daki bir devlet okulunda 10. Sınıfı tamamlayan öğrencilere ayrılmışken, 2.081’i (%15) genel havuz için mevcuttu.
Şehirde 11. ve 12. sınıfları sunan 42 devlet ortaokulu bulunmaktadır.
UT Eğitim Departmanına göre, üçüncü danışmanlık oturumunda alınan 587 başvurunun 49’u devlet okullarındaki öğrencilerden, 538’i ise şehirdeki ve diğer eyaletlerdeki özel okulların öğrencilerindendi.
Yüzde 85 rezervasyon kuralı nedeniyle öncelik devlet öğrencilerine veriliyor. Ancak 1.583 kontenjan olduğundan tüm özel okul öğrencilerinin de erişimi bulunmaktadır.
Son yıllarda ilk kez üçüncü istişareden sonra çok sayıda sandalye boş kaldı. Daha önce, daha fazla öğrenciye yer sağlamak için üçüncü danışma oturumuna ek koltukların eklenmesi gerekiyordu.
Bu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın burada üçüncü bir danışmanlık verilmeyeceğini duyurmasının ardından geldi ve bu durum özel okul öğrencilerini yalnızca 11. Sınıf için özel okulları tercih etmeye yöneltti.
Son olarak bölüm, okulların dönem sınavlarının yapılacağı üçüncü istişareyi Eylül ayında gerçekleştirmeye karar verdi.
İkinci danışmanlığa başvuran ve kabul edilemeyen özel okul çocuklarının sayısı departmanda mevcut değildi.
UT’de okul eğitimi müdürü Harsuhinderpal Singh Brar, boş kontenjanlar hakkında şunları söyledi: “Alınan başvuru sayısı konusunda fazla bir şey yapamayız. Önceki yıllara göre daha az öğrenciyle, önceki yıllarda tutarsız olan öğretmen-öğrenci oranını düşüreceğiz.”
Boş koltuklar için daha fazla istişare turunun olası olmadığını da sözlerine ekledi.
Ulusal Eğitim Politikası’na (NEP) göre öğretmen-öğrenci oranı 1:40 iken daha önce Chandigarh’daki devlet okullarında bu oran 1:60’a yakındı.
Bu aynı zamanda devlet okullarındaki tüm uygun öğrencilerin, UT eğitim departmanı tarafından bu yıl açıklanan rezervasyon politikasında öngörülen Sınıf 11’e kabul edileceği ilk seferdir. Rezervasyonla ilgili konu da Pencap ve Haryana Yüksek Mahkemesinin yetkisi altındadır.
İlginçtir ki, fen dersleri ilk görüşmede en yüksek kesintilere sahip olmalarına rağmen üçüncü görüşmede en az katılımcıya sahipti. Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri bunun neden olduğunu araştırdıklarını söyledi.
Toplam koltuk sayısının 11.794’ü (%85) Chandigarh’daki bir devlet okulunda 10. Sınıfı tamamlayan öğrencilere ayrılmışken, 2.081’i (%15) genel havuz için mevcuttu. (Getty Images/iStockphoto)
Bu, 996 kontenjanın hala mevcut olduğu ve şehirdeki okullarda 2023-24 okul dersleri başlamış olduğundan muhtemelen boş kalacağı anlamına geliyor. İlk istişareden önce toplam 13.875 koltuk kapılmaya hazırdı.
Toplam koltuk sayısının 11.794’ü (%85) Chandigarh’daki bir devlet okulunda 10. Sınıfı tamamlayan öğrencilere ayrılmışken, 2.081’i (%15) genel havuz için mevcuttu.
Şehirde 11. ve 12. sınıfları sunan 42 devlet ortaokulu bulunmaktadır.
UT Eğitim Departmanına göre, üçüncü danışmanlık oturumunda alınan 587 başvurunun 49’u devlet okullarındaki öğrencilerden, 538’i ise şehirdeki ve diğer eyaletlerdeki özel okulların öğrencilerindendi.
Yüzde 85 rezervasyon kuralı nedeniyle öncelik devlet öğrencilerine veriliyor. Ancak 1.583 kontenjan olduğundan tüm özel okul öğrencilerinin de erişimi bulunmaktadır.
Son yıllarda ilk kez üçüncü istişareden sonra çok sayıda sandalye boş kaldı. Daha önce, daha fazla öğrenciye yer sağlamak için üçüncü danışma oturumuna ek koltukların eklenmesi gerekiyordu.
Bu, Milli Eğitim Bakanlığı’nın burada üçüncü bir danışmanlık verilmeyeceğini duyurmasının ardından geldi ve bu durum özel okul öğrencilerini yalnızca 11. Sınıf için özel okulları tercih etmeye yöneltti.
Son olarak bölüm, okulların dönem sınavlarının yapılacağı üçüncü istişareyi Eylül ayında gerçekleştirmeye karar verdi.
İkinci danışmanlığa başvuran ve kabul edilemeyen özel okul çocuklarının sayısı departmanda mevcut değildi.
UT’de okul eğitimi müdürü Harsuhinderpal Singh Brar, boş kontenjanlar hakkında şunları söyledi: “Alınan başvuru sayısı konusunda fazla bir şey yapamayız. Önceki yıllara göre daha az öğrenciyle, önceki yıllarda tutarsız olan öğretmen-öğrenci oranını düşüreceğiz.”
Boş koltuklar için daha fazla istişare turunun olası olmadığını da sözlerine ekledi.
Ulusal Eğitim Politikası’na (NEP) göre öğretmen-öğrenci oranı 1:40 iken daha önce Chandigarh’daki devlet okullarında bu oran 1:60’a yakındı.
Bu aynı zamanda devlet okullarındaki tüm uygun öğrencilerin, UT eğitim departmanı tarafından bu yıl açıklanan rezervasyon politikasında öngörülen Sınıf 11’e kabul edileceği ilk seferdir. Rezervasyonla ilgili konu da Pencap ve Haryana Yüksek Mahkemesinin yetkisi altındadır.
İlginçtir ki, fen dersleri ilk görüşmede en yüksek kesintilere sahip olmalarına rağmen üçüncü görüşmede en az katılımcıya sahipti. Milli Eğitim Bakanlığı yetkilileri bunun neden olduğunu araştırdıklarını söyledi.